Brug for hjælp? Så besøg vores supportcenter
Handelsbetingelser
Handelsbetingelser pr 11. juli 2023
Med udgangspunkt i EU’s forbrugerrettighedsdirektiv er der fra den 13. juni 2014 sket ændringer i forhold til kundens rettigheder og ansvar i forbindelse med handel på internettet.
Vi anbefaler derfor, at du læser hele denne tekst igennem, så du er bedst muligt informeret om dine rettigheder. For yderligere information henvises til Lov om forbrugeraftaler og Købeloven samt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret. For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Sender du varen tilbage uden erklæring behandles din forsendelse ikke. Erklæringen skal indeholde navn, adresse, emailadresse og ordrenummer. Det er IKKE nok blot at nægte modtagelse af varen. Sørg derfor for at vedlægge en skriftlig erklæring i pakken, hvis du returnerer uret til os. Vi har forberedt en formular på den følgeseddel, som du modtager i forbindelse med dit køb. Du er velkommen til at bruge den, eller du kan benytte standardformularen som vist i Loven om forbrugeraftaler.
Varen skal returneres til:
Reverie ApS
Generatorvej 8C, st,tv
2860 Søborg
Danmark
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen når du fortryder (med mindre andet er aftalt). Vi har sendt en returlabel på email hvor portoen er betalt, som eventuelt kan benyttes i Danmark, men du har ikke pligt til at bruge den. Benyttes returlabelen, behøver du blot at klistre returlabelen på pakken, og derefter indlevere til nærmeste posthus (genbruger du vores pakke, så sørg for at alle gamle stregkoder er overstreget). Sporingskoden på forsendelsen er den lange talsekvens, der står nederst på labelen. Ved brug af vores returlabel fratrækkes 50 kroner fra ordrens kreditering. Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du vil få tilbagebetalt købsbeløbet til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Et gavekort er ikke refunderbart efter 14 dage, og kan ikke ombyttes til kontanter
BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi
Lænken på varen er ikke justeret
* du reelt har taget varen i brug
* den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
* lænken på varen er blevet justerett
* du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
Bemærk: Nogle ure er ikke omfattet af fortrydelsesretten, og hvis emballagen bliver brudt, bortfalder retur- og bytteretten. Det gælder: Fossil Q, Misfit, Michael Kors Access, Emporio Armani Connected og Skagen Connected. Samt ved aktivering af garantien for Oris og Norqain ure.
Returfragt
Du skal betale returfragten til os, og du har ansvaret for alle skader, mens varen er i din varetægt OG mens den bliver transporteret til os. Bemærk at vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Værdiforringelse af varen
Returnerer du en brugt eller skadet vare (inklusiv urets emballage og manualer), vil vi fratrække krediteringen et beløb svarende til værdiforringelsen, som du har forårsaget.
Klagemuligheder
Ønsker du at klage over handelsforløbet, kan det ske hos:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Du kan læse mere om dine rettigheder som forbruger her.
Har du spørgsmål til ovenstående, kan du skrive direkte til kundeservice på kontakt@urkompagniet.dk eller benytte vores kontaktformular.
Priser
Alle priser er inkl. 25 % moms og angivet i danske kroner, hvor intet andet er anført. Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer, udsolgte varer, afgiftsændringer, valutaændringer og force majeure. Vi tilbyr gratis afhentning i , ellers starter levering fra 35 kr for Danmark, og til Færøerne, Grønland, Svalbard og Jan Mayen pålægges et fragttillæg på 130 kr.
Betaling med Dankort og udenlandske betalingskort
Betaling med Dankort og udenlandske betalingskort sker via en sikker forbindelse. Indtastede kortoplysninger krypteres med SSL-kryptering (Secure Socket Layer) og kan ikke læses af andre. Den sikre forbindelse er angivet med en lille hængelås nederst til højre i browseren. UrKompagniet.dk har på intet tidspunkt adgang til dine kortoplysninger. UrKompagniet.dk benytter en betalingsløsning fra QuickPay, som er godkendt af NETS.
Levering
Vi tilbyr gratis afhentning i . Eller sendes alle ordre med PostNord eller Burd Delivery og leveringsomkostningen starter på 35 kroner. Vi leverer også til Færøerne, Grønland, Svalbard, Jan Mayen og Finland med et fragttillæg på 130 kr. Varer, der er på lager, vil blive afsendt samme dag som bestillingen modtages (hvis ordren sker før klokken 15 på hverdage). Efter klokken 15 eller på ikke-hverdage afsendes varen efterfølgende hverdag. En nærmere præciseret forventet leveringstid optræder ved hvert enkelt produkt. Bemærk: Hvis pakken returneres til os, fordi den har været uafhentet på posthuset, forbeholder vi os retten til at opkræve 200 kroner i forsendelses- og administrationsgebyr.
Vi har i dag følgende leveringsmåder:
Leveringsmetoder Danmark | Pris |
Levering til pakkeshop - 1-2 hverdage (GLS) | 35 kr |
Levering til pakkeshop - 1-2 hverdage (PostNord) | 40 kr |
Levering til privatadresse - 1-2 hverdage (GLS) | 49 kr |
Levering til arbejdsplads - 1-2 hverdage (GLS) | 49 kr |
Levering samme aften (Burd Delivery - København og omegn) | 39 kr |
Bemærk: Dette er den estimerede leveringstid fra fragtselskaberne, og ikke en garanteret leveringstid.
Bytte
Vi tilbyder en forlænget bytteret på hele 365 dage efter modtagelsen af varen (med mindre andet er aftalt). Der er ingen administrationsgebyrer ved at bytte, og du kan gratis benytte vores returlabel i Danmark. Dog gælder de samme betingelser som ved retur ift standen på den indsendte vare. Du skal fortælle os hvilket vare du ønsker isteden, samt informere os om dit navn, email og ordrenummer. Vi sender en byttelink på email, hvor du kan bestille den nye varen, der verdien av den opprinnelig ordren blir fratrukket i handlekurven. Deretter vil den nye varen bli sendt til deg.
Reklamationsret
På alle produkter ydes minimum 2 års reklamationsret. Skulle der mod forventning vise sig en fabrikationsfejl på varen inden for 2 år, repareres denne gratis, ombyttes eller i sidste instans gives pengene retur, såfremt skaden ikke er sket som følge af betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller misbrug fra brugerens side. Bemærk at reklamationsretten ikke dækker batterier eller fugtskader på ure, som ikke er vandafvisende (minimum 10 atm). Derudover dækkes slitageskader på glas, lænker, remme, urkassen, krystaller og anden udvendig udsmykning heller ikke, med mindre vi gøres opmærksom på det straks efter modtagelsen af uret. For en oversigt over mærkernes garantier og reklamationsret - klik her. Ved gyldige reklamationer refunderer vi billigste fragtalternativ i forhold til PostNords gældende priser for breve og økonomibreve (se postnord.dk) såfremt kunden har afholdt fragtomkostninger. Ugyldige reklamationer vil blive faktureret eventuelle portoomkostninger vi har afholdt. Hvis skaden ikke er en gyldig reklamation eller dækket af garantien, vil du modtage et tilbud på reparation. Du har herefter 14 dage til at acceptere eller afvise tilbudet. Afvises tilbudet vil vi kræve dækning af alle eventuelle portoudgifter samt håndteringsgebyrer vi har afholdt inden uret tilbagesendes til dig (dog minimum 400 kroner). Vi opbevarer uret i 8 uger efter tilbud er fremsendt, hvorefter vi forbeholder os retten til at destruere uret.
Anvendelse af reklamationsretten
Det er påkrævet at udfylde reklamationsformularen online inden uret afsendes til os. Bemærk, at vi fakturerer et administrations- og forsendelsesgebyr for ugyldige reklamationer, som ikke er dækket af reklamationsretten (se ovenover). Typisk dækkes udvendige skader ikke med mindre de er sket kort tid efter modtagelse af uret, da evt fabrikationsfejl kommer til syne med det samme. Herefter anses udvendige skader som almindelig slitage.
Du modtager en bekræftelse via email, så snart vi har modtaget uret fra dig. Derefter vil uret blive sendt til mærkets eget værksted for inspektion og evt reparation/ombytning. Vurderer mærkets værksted, at der er tale om en ugyldig reklamation som følge af for eksempel misbrug eller lignende, vil vi tage kontakt til dig om det videre forløb.
Følgende er en oversigt over de enkelte mærkers værkstedstider. De kan afvige afhængig af periode (julehandel etc) og reparationens kompleksitet, men oversigten indikerer hvilken sagsbehandlingstid du som kunde kan forvente. Tiderne regnes fra den dag vi modtager uret med posten.
Adidas: 2-3 uger.
Beco: 3-6 uger.
Bulova: 2-3 uger.
Calvin Klein: 2-4 uger.
Carrie: 2-3 uger.
Casio: 2-3 uger.
Citizen: 2-4 uger.
Club: 2-3 uger.
Daniel Wellington: 3-5 uger.
Diesel: 2-3 uger.
DKNY: 2-3 uger.
Dyrberg/Kern: 3-5 uger.
Fossil: 2-3 uger.
Gant: 2-3 uger.
GC: 4-6 uger.
Geneva: 1-2 uger.
Guess: 4-6 uger.
Hello Kitty: 4-6 uger.
Hugo Boss: 2-3 uger.
INEX: 2-3 uger.
Invicta: 4-6 uger.
Jacques Lemans: 3-5 uger.
Jetset: 4-6 uger.
KAOZ: 2-3 uger.
Kyboe: 4-6 uger.
Lorus: 2-4 uger.
Mango: 2-3 uger.
Michael Kors: 3-6 uger.
Nixon: 4-6 uger.
Police: 2-3 uger.
Primo: 2-3 uger.
Pulsar: 2-3 uger.
Roamer: 2-3 uger.
Seiko: 3-6 uger.
Sector: 2-3 uger.
Sekonda: 2-3 uger.
Skagen: 2-3 uger.
Smashing Watch Co: 1-2 uger.
Swiss Military Hanowa: 2-3 uger.
Tissot: 2-4 uger.
Tommy Hilfiger: 2-3 uger.
Triwa: 4-6 uger.
Wenger: 3-4 uger.
WeWood: 4-6 uger.
WobL: 1-2 uger.
Bemærk: Dette er deres estimat, forsinkelser kan opstå, og helligdage/ferie vil påvirke behandlingstiden.
Markedsføringskommunikation
I henhold til Markedsføringslovens §10 stk. 2, kan Reverie ApS, ejer af Urkompagniet.dk, sende dig elektronisk post med tilbud på produkter svarende til dem, du tidligere har købt hos os, uden yderligere samtykke. Vi ønsker at holde dig opdateret med relevante tilbud, men det er vigtigt for os, at du føler dig komfortabel med vores kommunikation. Ved købet vil du blive informeret om denne praksis, og du vil altid have mulighed for let og gebyrfrit at frabede dig yderligere markedsføringskommunikation. Ønsker du ikke at modtage sådanne meddelelser, kan du til enhver tid frabede dig dette ved at sende en e-mail til kontakt@urkompagniet.dk. Vi sikrer, at din anmodning bliver behandlet hurtigt og effektivt.
Persondatapolitik
Som kunde hos UrKompagniet.dk kan du være sikker på at ingen følsomme oplysninger omkring din person vil blive gemt.
Navn og adresse
I forbindelse med salget vil du blive oprettet som kunde, med navn og adresse, og disse oplysninger bliver gemt i forbindelse med leveringen, og så du på et senere tidspunkt nemt kan foretage et nyt køb. Dette sker ved en oprettelse af en kundeprofil, som du dog aktivt skal vælge ved at sætte flueben ud for muligheden! Du kan til enhver tid tage kontakt til os hvis du ønsker at din profil skal slettes.
E-mailadresse og telefonnummer
Din e-mailadresse og eventuelt telefonnummer vil også blive gemt når du foretager et køb, og det sker for at kunne underrette dig om fx ændringer i ordre, leveringsvanskeligheder, eller andre uforudsete hændelser som kræver at vi skal kunne komme i kontakt med dig.
Din e-mail vil aldrig bliver overdraget til tredje mand.
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger til PostNord/GLS/Burd Delivery for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Reverie ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Dataansvarlig på UrKompagniet.dk er Reverie ApS.
Som registreret hos Reverie ApS, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: kontakt@urkompagniet.dk.